Në Galerinë e Artit Tiranë Roland Rasho shpjegon aparatin e stampimit për fotografitë, i përdorur kryesisht deri në vitet ’90. Ka orën, tankun e larjes dhe baçinelën e kapsen , që shërbejnë deri në shfaqje të imazhit... Fotografi, 42 vjet në profesion, ka dashur që të jetë pjesë e ekspozitës së tij “Lana- Tirana, para dhe pas” (tranzicionit), që vizitorët ta kenë më të prekshëm, fotografimin e dikurshëm në vendin tonë.
“Ka qenë Shqipëria e varfër, por njëkohësisht mjetet e fotografimit që përdorte sistemi ishin nga më të mirat e kohës. Kemi pasur aparate që dhe sot nuk i ke, psh, unë kam pasur Hasselblad, Linhof, një nga mbretërit e aparatit.
Në ekspozitë, së bashku me drejtoren e Galerisë Edit Pulën, përzgjedhin 60 imazhe, nga koleksioni i tij personal. Në fokus është Tirana, në disa pika të saj.
![](https://shqiptarja.com/template/img/NO_ALFA_Kuadrate shqiptarja.png)
“Janë disa pika të saj, si Pazari, Lana, Piramida”, tregon ai.
Disa prej fotografive shkojnë edhe përtej Tiranës, si në fabrikën e qelqit në Kavajë (1988), atë të trikotazhit në Korçë (1989), apo Uzinën e Uresë në Fier. Të realizuara para ’90-ës, si dhe të pasqyruara në revistën e kohës “Ylli”, imazhet duhet t’u përmbaheshin disa rregullave, edhe të pashkruara.
“Është e vërtetë, fotografia duhet të ishte ilustrative. Figuranti duhet të kishte një biografi të mirë, të ishte i paraqitshëm etj.”, tregon Tasho.
që pasqyrojnë transformimin e Piramidës ndër vite, deri në ditët e sotme, gjejmë edhe këtë fotografi të fëmijëve të vegjël, para bustit të diktatorit.
“Vura re se kishte shumë interes për transformimin e Piramidës, dhe duke qenë se kam disa foto të tilla mendoj të bëj një ekspozitë ku të pasqyroj si ka qenë dikur, pa u marrë me aspektin politik, Fotoja që thoni, unë isha në punë në atë kohë, dhe në një farë mënyre (sa i përket profesionit) mund të them që isha me fat që e fotografova”, shprehet më tej.
Janë imazhe që ngjallin nostalgji, si kjo fotografi e “Spartakiadës” së ’89-ës. Gazmend Çaçi dhe Sandër Dheri kanë qenë dy nga vizitorët e ekspozitës, me të cilët Tasho ka ‘ringjallur’ atmosferën e dikurshme.
“Pavarësisht stresit që krijonte rregulli i saj, ishte dhe si një moment lirie nga shkolla, sepse shkëputeshim. Por kishte edhe momente ilariteti se drejtuesi i spartakiadës, përmendte me altoparlant emrat e gjimnazeve, patriotë si “Petro Nini”, “Qemal Stafa” etj, dhe kjo krijonte një moment për të qeshur”, tregon më tej fotografi.
E çelur prej 20 marsit ekspozita ka afruar nostalgjikët, dashamirësit e artit dhe të rinjtë, që janë përballur edhe me aspekte pak të njohura për ta, siç është radha që krijohej në pikat e shitjes së vajgurit.
“Siç thatë ju kishte nga nostalgjikët, por edhe të rinj që nuk njihnin shumë aspekte. Madje vajza ime që erdhi me shokët e klasës, që nuk dinin se ç’ishte radha e vajgurit, përse ka shërbyer. Por, kjo është edhe pjesa më interesante që ka pasur vizitorë nga të gjitha moshat, fotografia si duket është mjet më i drejtpërdrejtë komunikimi, që pëlqehet”, shton më tej.
Ekspozita do të vijojë e hapur deri në 7 prill.
![](https://shqiptarja.com/template/img/antipiracynote.jpg)
![](https://www.shqiptarja.com/template/img/sh_logo1.png)